Vita
E-mail vita@vita.katowice.pl         Telefon 788 480 219
masaż full

Gimpelvika:

W okresie życia kobiety często dochodzi do zaburzeń działania układu mięśni dna miednicy.Do zmian napięcia mięśni najczęściej może dochodzić w wyniku:

  • ciąży i porodu,
  • obniżenia narządów moczowych i płciowych.


Ponadto, sprzyjającymi czynnikami ryzyka są:

  • otyłość,
  • ciężka praca fizyczna,
  • sport wyczynowy,
  • około menopauzalny
  • niedobór estrogenów,
  • osłabienie tkanki łącznej

Zajęcia “Gimpelvika” obejmują ćwiczenia mięśni dna miednicy, m.in. ćwiczenia o charakterze izometrycznym, mięśni brzucha, mięśni pośladkowych, mięśni przywodzicieli uda, ćwiczenia oddechowe z wypracowaniem toru brzusznego. Tym samym, wszystkie ćwiczenia angażujące mięśnie dna miednicy spowodują poprawę ich elastyczności i ukrwienia. Dodatkowo, podczas pracy mieśni ćwiczący angażuje jednoczesnie umysł, oddech przy zachownaiu pełnej koncentracji.

“Gimpelvika” to trening mięśni dna miednicy, który daje w efekcie lepsze podparcie dla narządów miednicy mniejszej, gdyż przywraca prawidłowe funkcjonowanie powyższego układu. Zajęcia “Gimpelvika” prowadzone są w kilkuosobowej grupie. 

    Zdrowy kregosłup:

Bóle kręgosłupa mogą mieć różne przyczyny, od wad wrodzonych, poprzez urazy i stany zapalne. Jednkaże, najczęściej są rezultatem nieprawidłwej postawy ciała. W wyniku powyższych przyczyn zaburzony zostaje ukłąd stabilizujący (mięśnie dna miednicy, mięsień poprzeczny brzucha, wielodzielny oraz przepona).

Dobrane ćwiczenia mają na celu przeciwdziałać zaburzeniom dysbalansu mięśniowego, gdyż skupiają się na centralnej stabilizacji ciała. Celem zajęć “Zdrowy kręgosłup” jest wykształcenie nawyku utrzymania prawidłowej sylwetki oraz poprawy czucia własnego ciała. Ćwiczenia wzmacniają mięśnie całego ciała, w szczególności mięśnie głębokie brzucha, grzbietu i miednicy. Istotą ich są długie napięcia izometryczne, połączone z ćwiczeniami oddechowymi, wykonywanymi przy spokojnej muzyce. Zajęcia prowadzone są w kilkuosobowej grupie.


Zdrowy kręgosłup

    Gimnastyka dla ciężarnych:


Gimnastyka dla kobiet w ciąży oparta jest na metodzie ćwiczeń Pilates. Jest to system ćwiczeń, które polegają na kontrolowaniu ciała w sposób całościowy poprzez zaangażowanie umysłu i zachowaniu pełnej koncentracji. Zalecany jest kobietom w ciąży, ponieważ ułatwia utrzymanie prawidłowej postawy ciała, osiągnięcia równowagi mięśniowej, dodatkowo wzmacnia również mięśnie. Poza tym, celem ćwiczeń Pilates jest nauka właściwego oddychania, świadomego rozluźniania z zachowywaniem równowagi umysłu, emocji i fizyczności, osiągania stanu relaksu>


Cele gimnastyki z elementami pilates w pracy z kobietami ciężarnymi to:

  • nauka efektywnego i optymalnego sposobu oddychania,
  • nauka świadomego rozluźnienia i relaksu,

  • nauka koncentracji podczas ćwiczeń, tak aby zadanie ruchowe było dokładnie wykonywane, co doskonali zdolności koordynacyjne (kobiety podczas pracy z własnym ciałem potrafią być wsłuchane w swój organizm, czyli angażują czucie proprioceptywne)
  • nauka ekonomizacji ruchu, co oznacza wykształcenie nawyku precyzji podczas wykonywania ćwiczeń,
  • wypracowanie silnego „centrum”, a więc wzmocnienie mięśni stabilizujących (posturalnych) położonych najgłębiej
  • zaprezentowanie możliwości adaptowania ćwiczeń systemu pilates do potrzeb kobiety podczas połogu


Przed uczestnictwem w zajęciach warto skonsultować się z lekarzem celem wykluczenia ewentualnych przeciwwskazań do podejmowania aktywności fizycznej. Gimnastyka prowadzona jest w kilkuosobowej grupie.



    Gimnastyka dla seniora:


To wszechstronne ćwiczenia dla seniorów podnoszące sprawność zarówno fizyczną jak i psychiczną. Korzysci płynące z aktywnosci o umiarkowanej intensywności dla seniorów to m.in.:

  • poprawa jakości życia
  • profilaktyka wielu chorób (układu krążenia, układu ruchu, chorób kardiometabolicznych-nadciśnienie, cukrzyca, otyłości)
  • poprawa samopoczucia
  • lepszy sen
  • ułatwienie wykonywnaia czynności dnia codziennego
  • wzmocnienie gorsetu mięśniowego
  • poprawa koordynacji i równowagi
  • poprawa elastyczności mięśni i precyzji ruchu
  • zapobieganie bólom kręgosłupa.


Zajęcia prowadzone są w kilkuosobowej grupie przy spokojnej muzyce. „Gimnastyka dla seniora“ obejmuje ćwiczenia ogólnorozwojowe (wzmacniające, kondycyjne, koordynacyjne itp.), ćwiczenia z elementami systemu Pilates i Jogi.

facebook